Aksiyon Oyunları © 2024. Tüm hakları saklıdır.

Aksiyon oyunları

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Oyun İncelemeleri
  4. »
  5. Silent Hill 2 Remake İncelemesi: Korkunun Derinliklerine Yolculuk

Silent Hill 2 Remake İncelemesi: Korkunun Derinliklerine Yolculuk

Aksiyon Oyunları Aksiyon Oyunları - - 9 dk okuma süresi
10 0

Atarita’nın İncelemesi: Silent Hill 2 Remake

Atarita'nın İncelemesi: Silent Hill 2 Remake

Atarita sizin için inceledi! Editörlerimiz her oyun incelemesine saatlerce emek harcıyor ve bilmeniz gereken tüm detayları objektif şekilde ele alıyor. Nasıl yaptığımızı merak ediyorsanız inceleme politikamıza göz atabilirsiniz.

Silent Hill 2 inceleme kopyası, Konami tarafından Atarita’ya gönderilmiştir.

“Ruhsuz rüyamda, o kasabayı görüyorum. Silent Hill,” ile sizlere selam veriyor ve psikolojik korku türünün öncülerinden biri olan klasik Silent Hill serisinin ikinci oyunun yeniden yapımını kutluyoruz. Silent Hill 2, kimimiz için yalnızca kulaktan dolma bir bilgi, kimimiz içinse unutulmaz bir deneyim. Ben hem yaşım hem de erişimim açısından bu zamana kadar sadece uzaktan bakabilmişken, şimdi o dünyaya adım atma fırsatını buldum. Eğer siz de benim gibiyseniz ya da Silent Hill 2’nin yeniden yapımını merak ediyorsanız, gelin derin ve karanlık bir yola doğru ilerleyelim!

2001’den Günümüze Bir Psikolojik Korku Klasiği: Silent Hill 2

2001’den Günümüze Bir Psikolojik Korku Klasiği: Silent Hill 2

Her şey, James isimli bir adamın üç yıl önce ölen karısından aldığı mektup ile başlıyor. Bu mektup, James’i Silent Hill’e çekiyor. Acaba bu gerçek olabilir mi? Ölü olarak bildiği karısı gerçekten de hayatta mı? Yıllar boyunca Mary’nin hasreti ile yanıp tutuşan James’in öğrenmesi gereken tek bir şey var: Silent Hill’e gitmek. Fakat bu kasabanın James için planları oldukça farklı.

Silent Hill 2 Remake İnceleme

Silent Hill’i, içinde bulunduğu kişinin ruh haline göre şekil alan bir psikolojik cehennem olarak tanımlamak mümkün. Orijinal oyun yaklaşık 8 saatte tamamlanırken, yeniden yapımı 15-16 saat sürebiliyor. Bu süre, başarılı yeniden yapımlar arasında yer alan Resident Evil 2 ile kıyaslandığında oldukça dikkat çekici. Yeniden yapımların orijinaline göre süre konusunda bu kadar farklılık göstermesi oldukça iddialı bir durum. Bu deneyimin, özellikle de Silent Hill’in atmosferi göz önüne alındığında, oyuncuda yaratabileceği etki büyük bir merak uyandırıyor. Peki, 15-16 saatlik bir oyun süresi, oyuncuları sıkıyor mu yoksa zaman hızla mı geçiyor? Unreal Engine 5 ile geliştirilmiş görseller, bu süre zarfında kaybolmamızı sağlıyor mu? Şimdi bu sorulara yanıt arayalım.

Bir Tarafta Melankolik Yalnızlık, Diğer Tarafta Terör

Bir Tarafta Melankolik Yalnızlık, Diğer Tarafta Terör

Oyun, saatler içerisinde sizi yavaş yavaş içine çekiyor ve hikayesini derinleştirerek heyecanı artırıyor. İlk andan itibaren, atmosferi iliklerinize kadar hissediyorsunuz. En ufak hücremizde yalnızlık ve çaresizlik duygularını, savunma aletlerimiz olmasına rağmen hissetmek oldukça etkileyici. Görseller, müzikler ve ses efektleri, oyunu her an diken üstünde oynamanıza sebep oluyor. Özellikle oyunun başındaki anlık kıpırdanmalar bile tüylerinizi diken diken edebiliyor. Öteki Dünya kısımları ise bambaşka bir derinlik ve çürümüşlük hissi veriyor. Bu atmosferin tadını çıkardım.

Silent Hill 2 Remake İncelemesi: Korkunun Derinliklerine Yolculuk

İnceleme için dövüş ve bulmaca kısmını standart zorlukta oynadım. Bilgisayarda Steam üzerinden giriş yaparken oyun koluyla oynamam önerilse de fare ve klavyeyle gayet rahat bir deneyim yaşadım. Oyun koluyla daha iyi bir deneyim sunacağı kesin ama klavye ve fareyle oynamak da oldukça keyifliydi. Ancak, bilgisayardaki optimizasyon sorunları, özellikle oyunun başlarında dikkat edilmesi gereken bir durum. İncelememi okuduktan sonra oyuna temkinli yaklaşmanızda fayda var.

Oyunun Atmosferinin Gericiliği Yetersiz mi? Optimizasyon Sorunları

Oyunun Atmosferinin Gericiliği Yetersiz mi? Optimizasyon Sorunları

Ben dahil birçok oyuncunun bilgisayarda optimizasyon sorunları yaşadığı belirtiliyor. Oyunumu oynarken birkaç kez kasılma ve donma sorunlarıyla karşılaştım. Ancak, tüm bu zorluklara rağmen oyundan keyif aldım. Optimizasyon sorunu yaşamasaydım, belki daha fazla keyif alabilirdim. Görüntü ayarlarımı minimuma düşürmeme rağmen oyunun sonlarına doğru ciddi donma ve kasılma yaşadım. Atmosferin ve sisli sokakların içinde kaybolmak, bu kasmalarla birleşince ekstra bir gerginlik yaratıyor ve iç çekerek oynamama sebep oluyordu. Steam’deki “çok olumlu” puanlar, bu sorunun küçük bir kesimi etkilediğini gösteriyor ama yine de çözülmesi şart.

Yeniden Yapımla Dövüş Mekanikleri

Yeniden Yapımla Dövüş Mekanikleri

Orijinal ile yeniden yapım arasındaki en büyük fark, elbette ki kamera açısı. Sabit kameradan üçüncü bakış açısına geçiş, daha dinamik bir deneyim sunuyor. Ancak bu durum, dövüş mekaniklerini de etkiliyor. Bloober ekibi, “vur-kaç” taktiği ile dövüş mekaniklerini yeniden yapılandırmış. Layers of Fear serisinin geliştiricisi olarak, bu ekip psikolojik korku türündeki deneyimlerini Silent Hill ile zirveye çıkarmış durumda.

Bloober Team ve Psikolojik Korku

Bloober Team ve Psikolojik Korku

Bloober Team, atmosferik psikolojik korkuyu iliklerinize kadar hissettiren bir ekip. Layers of Fear serisi ile bu yaklaşımlarını pekiştirmişlerdi. The Medium ise ortalama bir psikolojik korku oyunu olarak değerlendiriliyor. Layers of Fear serisini beğenen biri olarak, Bloober’ın Silent Hill 2 yeniden yapımında büyük katkıları olduğuna inanıyorum. James’in zamanla kirlenen tırnakları ve çöken yüzü, Angela’nın ruh hali gibi karakter tasarımları oldukça etkileyici. Maria’nın karakteri, orijinaldeki soğuk havasından daha samimi bir hale getirilmiş. Bence bu, James’in idealiyle daha uyumlu hale getirilmiş. Ancak, dövüş mekaniklerinin biraz daha geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Dövüş Mekanikleri Üzerine

Dövüş Mekanikleri Üzerine

Dövüş mekanikleri üzerine düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. Yaratıkların vuruşlarından kaçınırken, James’in hareketleri bazen şaşırmamıza yol açıyor. Bu durum, optimizasyon sorunları veya klavye-fare kullanımı ile ilgili olabilir. Yaratıkların akıcı hareketleri karşısında, James’in tepkileri biraz yavaş kalabiliyor. Ancak, atmosferin sunduğu deneyim açısından bu durumun göz ardı edilebileceğini düşünüyorum.

Oyuncu Dostu Özellikler ve Zorluk Seviyeleri

Oyuncu Dostu Özellikler ve Zorluk Seviyeleri

Oyun, oyuncu dostu unsurlar açısından başarılı bir iş çıkarmış. Karanlık atmosferde oyuncuya yardımcı olacak renk körlüğü ve gece körlüğü modları mevcut. Bulmacalarda takılmadan ilerlemek, James’in harita üzerindeki işaretlemeleri sayesinde oldukça kolay. Ancak, Türkçe dil desteği olmaması, oyunu oynamak isteyenler için bir engel teşkil edebilir. Gelecekte Türkçe yama yapılacağını umuyorum.

Silent Hill 2 Remake İncelemesi: Korkunun Derinliklerine Yolculuk

Son Söz

Son Söz

Silent Hill 2’nin yeniden yapımı, hem sadık hayranlar hem de seriyi ilk kez deneyimleyecek oyuncular için mükemmel bir başlangıç sunuyor. Bilgisayardaki optimizasyon sorunları nedeniyle ilk günlerde biraz temkinli yaklaşmakta fayda var; ancak her durumda bu yapım, unutulmaz bir hikaye, derin bir atmosfer ve etkileyici bir oyun deneyimi sunuyor. Psikolojik korku türünü seviyorsanız, Silent Hill 2’yi mutlaka deneyimlemelisiniz.

Silent Hill 2 Remake İncelemesi: Korkunun Derinliklerine Yolculuk

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir