Aksiyon Oyunları © 2024. Tüm hakları saklıdır.

Aksiyon oyunları

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Oyun Haberleri
  4. »
  5. Micheal Douse’dan Ubisoft’a Sert Eleştiri: Oyun Yönetimi ve Pazar Stratejileri

Micheal Douse’dan Ubisoft’a Sert Eleştiri: Oyun Yönetimi ve Pazar Stratejileri

Aksiyon Oyunları Aksiyon Oyunları - - 3 dk okuma süresi
8 0

Micheal Douse, Ubisoft’u Eleştirdi: “85+ Puanlı Bir Oyun Yapmak Zordur, Ancak Piyasaya Sürmek Bir O kadar Kolaydır”

Micheal Douse, Ubisoft'u Eleştirdi: “85+ Puanlı Bir Oyun Yapmak Zordur, Ancak Piyasaya Sürmek Bir O kadar Kolaydır”

Baldur’s Gate 3’ün geliştirici stüdyosu Larian’ın yayın direktörü Micheal Douse, sosyal medya platformlarında Ubisoft’un yönetim anlayışını sert bir dille eleştirdi. Douse, yakın zamanda çıkan Prince of Persia: The Lost Crown oyununu geliştiren ekibin, oyun satışlarının beklentileri karşılayamamasıyla suçlanamayacağını, asıl sorunun Ubisoft’un yönetiminde yattığını belirtti.

Douse, X platformu üzerinde yaptığı açıklamada, The Lost Crown‘un beklenen satış rakamlarına ulaşamamasının, geliştirici ekibin çabasından değil, Ubisoft’un stratejilerinden kaynaklandığını vurguladı. Ona göre, Ubisoft oyunu Steam’de ilk günden yayınlamalıydı; zira oyun, piyasaya çıktıktan birkaç ay sonra bu platformda yer alabilme şansını yakalayabildi. Douse, oyunun Epic Games Store ve Ubisoft Connect’e özel olarak yayınlanmasının, PC platformundaki potansiyelini önemli ölçüde azalttığını ifade etti.

Douse’un açıklamalarına göre, “Platformdaki son elle tutulur oyun, 2021’de çıkan Far Cry 6’ydı. The Crew, Mirage ve Avatar 2023 yılında piyasaya sürüldü, ancak bu oyunlar beklenen performansı gösteremedi. Bu nedenle, Prince of Persia 2024 yılında çıktığında aboneliklerin de durgun olduğunu varsayabiliriz. Bu da insanların uygulamayı sıkça açmayacağı anlamına geliyor. Eğer Steam’de yayınlanmış olsaydı, yalnızca pazar başarısı elde etmekle kalmayacak, aynı zamanda ekip çok güçlü olduğu için muhtemelen bir devam oyunu da olacaktı.”

İlk çıkışından sonra büyük bir ilgiyle karşılanan The Lost Crown, sadece yeni bir Prince of Persia oyunu olmanın ötesinde, oyuncular tarafından da beğenildi. Douse, Ubisoft’un stratejisini eleştirirken, aynı zamanda 85-87 puan aralığında bir oyun geliştirmenin oldukça zor olduğunu, fakat bunu piyasaya sürmenin çok daha kolay olduğunu dile getirdi. Zira yüksek inceleme puanlarının, bir oyunun satışlarını doğrudan etkilediğini belirtti. “Bu bozuk bir strateji. En zor şey 85+ puanlı bir oyun yapmaktır. Onu piyasaya sürmek ise çok daha kolaydır. Bu şekilde yapılmamalıydı.”

Ubisoft, geçtiğimiz günlerde Prince of Persia: The Lost Crown oyununu geliştiren ekibi dağıttığını doğruladı. Bu durum, oyunun bir seriye dönüşmeyeceği ve hayranların hafızasında sadece güzel bir hatıra olarak kalacağı anlamına geliyor. Dağılan ekip, başka projelerde görev almaya devam edecek. Bizim de incelediğimiz Prince of Persia: The Lost Crown, bu yılın en sevilen oyunlarından biri olarak öne çıkmıştı.

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir