PlayStation Network Sorunu: Horizon Zero Dawn Remastered, Milyonlarca Oyuncunun Erişimine Kapandı
Horizon Zero Dawn’ın ilk PC sürümü, 2020 yılında piyasaya sürüldüğünde, oyunculara PlayStation Network (PSN) zorunluluğu olmadan erişim imkanı sunmuştu. Ancak, şimdi remaster sürümünün çıkışıyla birlikte, bu durum değişti ve birçok oyuncu olumsuz etkilendi. Remaster sürümünün çıkmasıyla birlikte, daha önce oyunun ilk sürümünü satın alan bazı oyuncular, yalnızca 10 dolarlık bir yükseltme fırsatından faydalanamıyorlar; bu durum, Sony’nin Helldivers 2 ile birlikte gündeme getirdiği PlayStation Network zorunluluğundan kaynaklanıyor.
Özellikle PSN’in desteklenmediği ülkelerde yaşayan oyuncular, hem Horizon Zero Dawn’ın ilk sürümünü satın alma konusunda zorluk çekiyorlar hem de remastered sürümüne erişemiyorlar. Bu da, bu ülkelerdeki oyuncular için oldukça can sıkıcı bir durum yaratıyor. Sonsuz maceralar sunan Aloy’un hikayesini deneyimlemek isteyen birçok kişi, bu engel nedeniyle hayal kırıklığı yaşıyor.
Artık, Horizon Zero Dawn Remastered’da PSN zorunluluğu bulunduğundan, bu durumu aşmanın bir yolu yok. Bu durum, PSN’in desteklenmediği bölgelerde yaşayan oyuncular için, eski sürümü almanın bir şans olduğunu gösteriyor. Remastered sürümünün duyurulması ile birlikte, eski sürümün mağaza sayfası hâlâ mevcut olsa da, artık onu sepete eklemek veya satın almak mümkün değil.
Sony’nin bu yeni uygulaması, Helldivers 2’nin piyasaya sürülmesinin ardından birkaç hafta içinde devreye girdi ve birçok eleştirinin odağı haline geldi. Geçtiğimiz dönemlerde God of War Ragnarök’teki PSN zorunluluğu da benzer tepkilere yol açmıştı; bazı oyuncular bu durumdan oldukça memnuniyetsizdi. Hatta, bir mod geliştiricisi, PSN zorunluluğunu kaldıran bir mod geliştirdi ancak yasal sorunlar nedeniyle bu modu geri çekmek zorunda kaldı.
Şu anda dünya genelinde 121 ülkede PlayStation Network bulunmuyor. Ülkemizde PSN destekleniyor olsa da, konsol tarafındaki bu olumsuz gelişmeler, oyuncuların aklında bazı endişeleri tetikliyor. Bu yıl itibarıyla, PlayStation Network’ün desteklendiği ülke sayısı yalnızca 70 olarak karşımıza çıkıyor. Bu durum, global oyun endüstrisinde, erişim ve eşit fırsatlar açısından ciddi bir sorunu gündeme getiriyor.