Son haftalarda, Silent Hill 2’nin yeniden yapımı ile büyük beğeni toplayan Bloober Team geliştiricilerinden, geçmişteki oyunlarına dair dikkat çekici açıklamalar geldi. Bir röportaj sırasında yapılan bu açıklamalar, stüdyonun önceki projelerinden edindiği dersleri ve zamanla yaşadığı evrimi gözler önüne seriyor. Görünüşe göre, Bloober Team, daha önceki korku oyunlarına gelen karışık yorumların farkında ve kendi stüdyo kimliklerini de nihayet bulmuş gibi görünüyor.
Geçmiş Oyunlara Eleştirel Bir Bakış
GameSpot ile gerçekleştirilen röportajda, Silent Hill 2 geliştiricileri, önceki oyunlarını sert bir biçimde eleştirdiler. Stüdyonun yönetmenlerinden Jacek Zieba, “Kendi nişimizi bulmak istedik ve bence bunu başardık. Şu anda bu kimlik ile evriliyoruz.” ifadelerini kullandı. Silent Hill 2 ile, son yılların en başarılı psikolojik korku deneyimlerinden birini sunarak, stüdyonun yeni imzasını bulduğuna vurgu yapıldı.
Zieba, sözlerine şu şekilde devam etti: “Bunun nasıl gerçekleştiği ise daha karmaşık, ama aynı zamanda organik bir süreç. Layers of Fear (2016) gibi projelerde, stüdyodaki ekip ‘Tamam, daha önce bazı kötü oyunlar yaptık ama gelişebiliriz’ diyordu.”
Korku Temalı Oyunlara Odaklanma
Stüdyonun eş yönetmenlerinden Wojciech Piejko ise, “Korkuyu seven bir ekip oluşturduk. Bu yüzden bizim için farklı türlere geçmek kolay olmayacaktı ve aslında bunu istemiyorduk.” diyerek, ekip dinamiklerini ve korku üzerine yoğunlaşma arzusunu dile getirdi.
Bloober Team, yakın zamanda üçüncü şahıs bir korku oyunu olan Cronos: The New Dawn’ı duyurdu. Silent Hill 2 ile hem eleştirmenlerden hem de oyunculardan büyük bir beğeni toplayan stüdyonun, görünüşe göre geliştirdikleri formülü sürdürme niyetinde olduğu anlaşılıyor.
Ekibimizden İdil Barbaros, Silent Hill 2’yi inceleyerek detaylı bir değerlendirme yayımlamıştı. Dilerseniz incelemeye göz atabilirsiniz. Ayrıca, siz de Silent Hill 2 hakkındaki görüşlerinizi yorumlar kısmında paylaşabilirsiniz.