GSC Game World ve Xbox, STALKER 2 İçin Belgesel Yayınladı
Ukraynalı oyun geliştirici GSC Game World ve Xbox, beklenen STALKER 2 belgeselini yayınladı. Bu belgesel, stüdyonun geçmişine ışık tutarken, savaşın şirket üzerindeki etkilerini de derinlemesine ele alıyor. Yayınlanan video, YouTube platformunda izleyicilerle buluştu. Rusya’nın Ukrayna’yı işgali sırasında GSC Game World’ün aldığı önlemler ve taşınma süreci hakkında yeni bilgiler de belgeselde yer alıyor. STALKER 2, tam anlamıyla bir “savaş oyunu” olarak tanımlanıyor ve bu bağlamda belgeselin ismi de “WAR GAME” yani “Savaş Oyunu” olarak belirlendi.
“İlk STALKER’ı yapan efsanelerin omuzlarında duruyoruz ve harika bir oyundan biraz daha azını yaparsak, bir daha affedilemeyiz.” – Maksym T. (GSC Game World)
STALKER 2 Belgeseli: Çarpıcı Detaylar Ortaya Çıktı
STALKER 2 belgeseli, GSC Game World’ün tarihinden günümüze kadar olan geniş bir süreci ele alıyor. GSC Game World ve Xbox iş birliğiyle hazırlanan bu belgeselin yönetmenliğini Andrew Stephan üstleniyor. Daha önce “Power On: The Story of Xbox” belgeselini yönetmiş olan Stephan, izleyicilere STALKER 2’nin geliştirilme sürecine dair derinlemesine bilgiler sunuyor. Aynı zamanda, savaşın projenin gidişatı üzerindeki etkileri de dikkat çekiyor. Çarpıcı detaylar arasında, STALKER’ın ilk oyununun aslında Aztek ve Mayalar ile ilgili olması gerektiği düşüncesi yer alıyor. Ancak geliştirici ekip, Çernobil seyahati sonrasında fikrin tamamen değiştiğini belirtiyor.
GSC Game World’ün baş yapımcısı Maria Grygorovych, Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinden kısa bir süre önce şirketin aldığı tedbirleri paylaşarak dikkat çekici bilgiler sundu. “Önce insan” felsefesini benimseyen Ukraynalı geliştirici, savaş söylentileri yayılmaya başladığında, çalışanları için güvenli bir bölge arayışına girmiş. Grygorovych, Ukrayna’nın batısında yer alan Uzhhorod’un NATO koridoru içinde bulunduğu ve bu nedenle Rusya’nın füzelerine hedef olamayacağı düşüncesiyle burada acil durum planları oluşturduklarını açıkladı. Savaş söylentileri artınca, şirket, ana binanın önünde 7/24 bekleyen otobüsler temin etti; acil bir durumda çalışanların toplanarak Uzhhorod’a gitmeleri planlandı.
Rusya’nın tam boyutlu bir işgal başlatmasıyla birlikte, bu önlemlerin hayati olduğu ortaya çıktı. GSC Game World’ün 183 çalışanı, aileleriyle birlikte güvenli bölgeye taşınırken, 139 çalışan ise savaşın bir parçası olmayı ve ülkelerini savunmayı tercih etti. Bu durum, STALKER 2’nin geliştirilme sürecinin zorluklarla dolu olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor.
- Daha Önce: Epic Games Store’un STALKER 2 iadeleri hakkındaki özel haberimiz.
GSC Game World’ün aldığı bu önlemler, STALKER 2’nin bir bakıma kurtulmasını sağladı. Ancak, ekipten ve eski STALKER geliştiricilerinden savaşta hayatını kaybeden birçok insan olduğu da unutulmamalı. Umarız, bu savaş en kısa zamanda sona erer ve insanlar, huzur ve barış içinde yeniden bir Ukrayna’da yaşayabilirler. Zorlu geliştirme sürecini geride bırakan S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, 20 Kasım 2024 tarihinde PC ve Xbox Series X|S platformları için piyasaya sürülecek. Ayrıca, aynı günden itibaren Xbox Game Pass kütüphanesine de eklenecek.