Atarita sizin için inceledi!
Editörlerimiz, her oyun incelemesine saatlerce emek harcıyor ve bilmeniz gereken tüm detayları objektif bir şekilde ele alıyor. Nasıl yaptığımızı merak ediyorsanız, inceleme politikamıza göz atabilirsiniz.
Diablo IV: Vessel of Hatred inceleme kopyası, Blizzard tarafından Atarita’ya gönderilmiştir.
Diablo IV: Vessel of Hatred genişletme paketi ufukta belirdi ve biz de öncesinde bu içeriği oynama fırsatına eriştik. Yeni genişletme paketi ve sezon içeriklerinin tamamını deneyimledim ve şimdi sizlerin karşısına çıkmaya hazırım. Diablo IV’ün 6. sezonu olan “Yükselen Nefret Sezonu”, beraberinde birçok farklı içerik ve görev getiriyor. Oynadığım sürüm Türkçe desteklemediği için içerikleri İngilizce olarak tükettim. Ancak elimden geldiğince Türkçe hallerini sunmaya çalışacağım. Bu nedenle bazı terimlerin bu yazıda ve oyundaki karşılıkları birbirini tutmayabilir; fakat elimden geleni yapacağımdan emin olabilirsiniz. Şimdi gelin, hep birlikte DLC ve yeni sezonda oyuncuları nelerin beklediğine göz atalım.
Diablo IV: Vessel of Hatred, ana oyunun hikâyesine bir dal olarak ekleniyor
Hikâye detaylarına girip sizlere spoiler vermeden, DLC’de sizleri nelerin beklediğinden kısa bir şekilde bahsetmek istiyorum. Vessel of Hatred, adından da anlaşılabileceği üzere “Nefret” teması etrafında dönen bir sezon ve genişletme paketi. Diablo evreninde nefret söz konusu olduğunda, akla gelen ilk isimlerden biri Mephisto’dur. Dolayısıyla, genişletme paketinin ana kötüsü yaşlı kurt Mephisto olacak. Hikâye, onun ve Diablo 4’ün ana hikâyesinden tanıdığımız Neyrelle’in etrafında döner. Neyrelle’i daha önce fragmanlarda görmüş olabilirsiniz. Vessel of Hatred için, Kırmızı Başlıklı Kız’ın Blizzard uyarlaması demek pek de yanlış olmayacaktır.
Vessel of Hatred, benim deneyimim açısından tam anlamıyla ruhani bir serüvendi. Nefret ve kötülük karşısında iyilerin tek pençe olduğu, hikâyedeki kırılmalarla soluksuz bir deneyim sundu. Blizzard’ın sinematik anlatım konusundaki ünü, yeni genişletme paketinde de karşımıza çıkıyor. Ancak burada, oyun içi sinematiklerin daha yoğun olduğu ve CGI sinematiklerin önemli sahnelere serpiştirildiği bir anlatı bizi bekliyor. Bana kalırsa, CGI sinematiklerin biraz daha fazla olmasını isterdim. Çünkü Blizzard, bu alanda gerçekten muhteşem işler çıkarıyor. Yine de Vessel of Hatred, Diablo evrenine ilgi duyan herkesi kendisine çekebilecek cazip bir anlatıya sahip. Aynı zamanda iyi bir olay örgüsü ve senaryoya ev sahipliği yapıyor.
Yeni sınıf: Ruhdoğumlular
Diablo IV: Vessel of Hatred ile oyuna dahil olacak Ruhdoğumlular sınıfını açıp oyunun yeni seviye sınırı olan 60’a kadar yükselttim. Genişletme paketinin tüm hikâyesini ve içeriklerini de yine bu sınıfla deneyimledim. Ruhdoğumlular, benim gördüğüm adıyla Spiritborn; Druid ve Haydut sınıflarının tam ortasında yer alan bir oynanışa sahip. Druid sınıfını çok seven bir oyuncu olarak, Ruhdoğumlular’ın yetenekleri ve üzerine inşa edilebileceği oynanış yapılarını da fazlasıyla beğendim.
Ruhdoğumlular, Druidler gibi farklı ruhlardan güç alıyorlar. Karakterin özel gelişim ağacı da tam olarak bunun üzerine inşa edilmiş. Karakteriniz belirli bir seviyeyi geçtiğinde Ruh Muhafızları arasından seçim yapmanız gerekiyor. Toplamda 4 muhafız var ve bunların iki tanesini seçebiliyor, dilerseniz aynı iki ruhtan da güç alabiliyorsunuz. Bu tamamen eşyalarınız ve yeteneklerinizle inşa ettiğiniz karakterinize bağlı. Goril, Kartal, Jaguar ve Kırkayak olarak dört farklı ruh muhafızınız mevcut. İsimlerin çağrıştırdığı üzere Goril Ruh Muhafızı saf gücü temsil ediyor. Kartal, kritik vuruşlar üzerine inşa edeceğiniz karakterinizle uyum sağlarken, Jaguar bir araç gibi kullanabileceğiniz pasif yeteneklerle çılgın güçlendirmeler sunuyor. Kırkayak ise Druid’i çağrıştıran şekilde düşmanları zehirlemek ve zehirlenmiş düşmanları en hızlı şekilde infaz etmek üzerine geliştirilmiş.
Ruhdoğumlular, Druid ile çok benzerlik gösterse de, Haydut sınıfı gibi korkunç bir mobiliteye de sahip. Daha basit yeteneklerinizden bazıları düşmanlar arasında dinamik olarak geçiş yapıyor, adeta ışınlıyorsunuz. Bununla birlikte mobilite üzerine yetenekler de mevcut ve sayıları oldukça fazla. Güçlenme eğrisi biraz düşük olsa da sınıfı ve güçlendirmelerini anladıktan sonra bana sunduğu özgürlüğü çok beğendim. Eğer Diablo 4’ü ilk incelediğimde bu sınıf açık olsaydı, kesinlikle bununla başlar ve bitirirdim.
Yeni bölge: Nahantu
Kehjistan’ın güneyinde, bu genişletme paketine özel yeni bir bölge açılıyor. Diablo IV’ün tüm haritası, bana günümüz dünyasını anımsatıyor ve Nahantu’nun gelişiyle birlikte bu konuda emin oldum. Tamamı çöl ve kurak topraklarla çevrili Kehjistan’ın güney bölümünde açılan Nahantu, tropik yağmur ormanlarını anımsatan bir bitki örtüsüne sahip. Elbette bu bitki örtüsü ve atmosfer, beraberinde uyumlu yaratıkları da getiriyor. Ancak hikâyesi gereği Nefret’in Lordu Mephisto buraya bir veba gibi bulaştığından, cehennemden gelen yaratıklarla da karşılaşmanız mümkün.
Nahantu’nun atmosferini ve yapısını çok beğensem de, içerisinde seyahat etmenin zorluğu beni biraz yordu diyebilirim. Kestirmelere girmek için tırmanabileceğiniz yerlerin sayısındaki artış, özgürce dolaşabildiğiniz alanların daralmasına neden olmuş. Bu da haritayı keşfetmeyi ve içinde gireceğiniz savaşları, diğer bölgelerde olduğu kadar keyifli kılmayı başaramıyor.
Nahantu, birçok yeni zindan getiriyor ve bu zindanlardan, yeni sınıf Ruhdoğumlular için kullanabileceğiniz ekipman yüzleri elde edebiliyorsunuz. Zindanların sayısı, içerikleri ve zindanları tamamlamanın verdiği keyif ise oyunun genelindeki gibi tatminkâr seviyedeydi. Yeni bölge elbette keşfettikçe kazanabileceğiniz itibar ödüllerini de barındırıyor.
NOT: Diablo 4’ün haritasında Türk karakter isimleri görmüştüm fakat Vessel of Hatred’da hiç görmediğim kadarıyla karşılaştım. Görünen o ki Blizzard, Türkiye’deki Diablo hayranlarının farkında ve onlara değer veriyor. İncelemeye herhangi bir katkısı olmasa da bunu çok sevdiğimi belirtmek istedim. Nahantu’da Cansu ve Yavuz adında demirciler görebilirsiniz. 😊
Kurast Yer Altı Şehri: Her zaman hayalini kurduğumuz o rogue-lite oyun modu
Diablo benzeri oyunların büyük bir kısmı, türlerinden bağımsız olarak rogue-like oynanış yapısını benimsiyor. Çünkü bu yapı, tekrar oynanabilirliği artırarak bambaşka bir lezzet sunuyor. Nahantu’da yer alan Kurast bölgesinde, giriş için tıpkı Kâbus Zindanları’nda olduğu gibi anahtarlarla ek özellikler etkinleştirebildiğiniz bir yer altı şehri de bulunuyor. İçeride ise bir geri sayım mekanizması çalışmaya başlıyor. Süre bitene kadar yer altı şehrindeki yozlaşmış yaratık ve yapıları yok ederek ödül seviyenizi yükseltebiliyorsunuz. Elbette, katlettiğinizde size ekstra birkaç saniye kazandıracak elit düşmanlar da burada karşınıza çıkıyor. Süre bitene kadar ödül seviyenizi dördüncü katmana yükseltmeye çalışıyorsunuz. Eğer süre dolmadan bunu başaramazsanız, etraftaki düşmanlara aldırmadan bir sonraki kata geçebilirsiniz.
Kurast Yer Altı Şehri, toplamda üç kata sahip ve dördüncü katta boss karşılaşmasına girdiğiniz bu oyun modu son derece keyifli olmuş. Arka arkaya birkaç kez yapıp buna ne kadar sürede sıkılacağımı test ettiğimde, 5. tura kadar ilerledim. Elimde girişte kullanabileceğim çok farklı nesneler yoktu. Eğer olsaydı, muhtemelen bir bu kadar daha eğlenerek devam edebilirdim. Geri sayım mekanizmasının getirdiği kendinle rekabet etme hissi ve Diablo 4’ün son derece akıcı oynanışı, bu modu eğlenceli kılan en güçlü unsur oldu. Ayrıca Diablo IV: Vessel of Hatred, buna benzer birkaç farklı “katmanlar arasında ilerleme” oyun modu da sunuyor. Kurast yer altı şehri bunlardan yalnızca birisiydi.
Yeni “Rün sistemi”, Ruhdoğumluların potansiyeline kavuşmasında büyük öneme sahip
Vessel of Hatred ile birlikte gelen yeni rün sistemi, oyunculara ekipmanlarının rünlerini birbirleriyle harmanlama şansı veriyor. Ayin ve Çağırma rünü olarak iki kategoride toplamda 35 adet bulunan bu rünleri bir arada kullanarak oynanışı zenginleştirebiliyorsunuz. Birer heceden oluşan isimleriyle bu rünleri birleştirerek “Rün Kelimeleri” oluşturmanız hedefleniyor. Örneğin, bir Ayin Rünü size “5 metre seyahat et” koşuluyla geliyorsa, 5 metre seyahat ettikten sonra aynı ekipmanda yer alan Çağırma Rünü’nü tetikleyecektir. Artık o rünün özelliği neyse, o devreye girecek. Bunlar arasında pasif güçlendirmeler olduğu gibi farklı sınıflardan gelen beceriler de yer alıyor. Yeni “Rün Kelimeleri” sistemi, Ruhdoğumlular’ın oynanışına ekstra bir katman ekleyerek derinlik katıyor.
Rünlerin birbirleri ile etkileşimleri arasında “Adak” adında bir parametre bulunuyor. Örneğin, Çağırma Rünü onun gereksinimini yerine getirdiğinizde size bir miktar Adak veriyorsa, fakat bu Ayin Rünü’nü tetiklemeye yetmiyorsa, bir kez daha yapmanız gerekecek. Yani işin içinde matematik de var. Ancak bu matematiği çözdükten sonra yeni Rün Kelimeleri sistemi, son derece ödüllendirici bir deneyim sunuyor ve Ruhdoğumlular sınıfını potansiyelinin zirvesine taşıyor. Rünler, oynanış sırasında etraftan düşebildiği gibi aynı zamanda oyuncular tarafından da üretilebiliyor.
Yükselen Nefret sezonu içerikleri de hiç fena değil
Diablo IV: Vessel of Hatred genişletme paketinin içeriklerini bir kenara bırakıp, yalnızca yeni sezona odaklandığımızda işler pek de kötü görünmüyor. Yeni sezonda, her sezon olduğu gibi bir görev serisi oyuncuları bekliyor. Bununla birlikte yeni bir zindan türü ve bu zindanları taşıyan bir dünya boss’u da oyunda yer alacak.
Diyarlarda Gezenler: Sırtlarında yeni zindanları taşıyan boss düşmanlar
Diyarlarda Gezenler, yeni sezon boyunca haritanın çeşitli yerlerinde ortaya çıkacak. Başta üzerinize minyonlar gönderen bu yaratıkları sinirlendirmek için gönderdikleri her şeyi yok etmeniz gerekecek. Ardından onları elitler takip edecek ve artık sizi gönderdikleriyle alt edemeyeceklerini anladıklarında işi kendileri devralacak. Eğer Diyarlarda Gezenler’i -benim gördüğüm ismiyle Realmwalker’ları- alt etmeyi başarırsanız, sırtlarındaki portal yere inecek. O portal aracılığıyla da Kesik Zindanları’na girebileceksiniz.
Kesik Zindanları sırasında ilerledikçe portallardan geçerek en üst kademeye ulaşmaya çalışacaksınız. Burada, diğer zindanlara göre daha kolay boss savaşları sizi bekliyor. Zindanı tam verimle atlattıysanız, havalı bir hazine sandığı düşecek. İçerisinden kıymetli nesneler ve geliştirme malzemeleri çıkıyor. Diyarlarda Gezenler’i takip etmek, avlamak ve ardından Kesik Zindanları’na girip ödülü kovalamak başlı başına bir serüven. Tekrar tekrar yapıldığında çok farklılık sunmasa da, bence keyifli bir içerik olmuş. Temel oyun döngüsünün üzerine güzel bir katman daha eklenmiş diyebilirim.
Yeni sezonda ana oyunda dramatik değişiklikler yaşanacak
Diablo 4’ün 6. sezonu olan “Yükselen Nefret” ile birlikte, oyunun temel içeriklerinde de önemli değişiklikler olacak. Bunlar arasında yükselen seviye sınırı, yeni bir beceri düğümü ve zorluk seviyelerinin değişmesi gibi köklü değişiklikler yer alıyor.
Seviye sınırı 60’a yükseliyor: Yeni pasif becerilerimiz de hayırlı olsun
Diablo IV: Vessel of Hatred ile birlikte oyunun seviye sınırı da 60’a yükselecek. Burada, cebe indirdiğiniz beceri puanlarıyla yetenek ağacınızın sonuna açılan düğümden bir pasif beceri seçebileceksiniz. Bunlar, sınıfınızın özelliklerine göre yüksek oranda güçlendirme veren seçeneklerdir ve aralarından yalnızca bir tanesini seçebiliyorsunuz. Ben Ruhdoğumlular için gelen yetenek ağacını kullandım ve pasif gerçekten de sınıfa bir seviye daha atlattı diyebilirim.
Ayrıca Paragon’a -veya Mükemmeliyet Panosu’na- yerleştirdiğiniz oymalarda da değişiklikler mevcut ve Blizzard, bunları buildiniz için daha uygun hale getirebilmeniz için değiştirdiklerini duyurdu. Karakterin aşırı güçlü hale gelmesinde önemli rol oynayan bu panoda yapılan değişikliklerin tamamını deneyimlememiş olsam da mevcut haliyle hayli işe yarıyor.
Elveda “Dünya Kademeleri”, hoş geldin yeni zorluk sistemi
Oyunun zorluk seviyesi daha anlaşılır bir hale gelmiş ve 1-2-3-4. Dünya Kademeleri yerine zorluk seçenekleri eklenmiş. Kolaydan başlayıp “İşkence” zorluk seviyesine kadar giden bu kademelerde bildiğimiz bonuslar verilmeye devam ediyor. Aradaki dengeleme şu anda fena olmasa da, biraz daha iyileştirme ister gibi görünüyor. Çünkü artan zorluk seviyesi sayısına rağmen bazı yerlerde sıçramayı ciddi şekilde hissedebiliyorsunuz.
Uzun lafın kısası
Velhasıl kelam, Vessel of Hatred, ruhani bir serüven sunan hikâyesi ve yeni sınıfıyla dolu dolu bir genişletme paketi olmuş. Diablo IV: Vessel of Hatred hikâyesini bitirmek ve diğer yan etkinlikleri tamamlamak yaklaşık 24 saat sürüyor. Tabii ki diğer ek içerikler ve oyun tecrübenize göre bu sürenin uzayıp kısalabileceğini belirtmeliyim. Bence 24 saat, bir sezon ve DLC içerikleri için son derece yeterli. Zaten yeni sınıfla sezon karakteri oluşturduğunuzda, muhtemelen çok daha fazlasını karakterinizi tam potansiyeline kavuşturmak için harcayacaksınız.
Sonuç olarak, Diablo IV: Vessel of Hatred harika bir ek paket olmuş. Beğenmediğim yönleri bulunsa da beğendiklerim çok daha ağır bastı ve Diablo 4’ü aktif olarak oynayan herkese tavsiye edebilirim. Bu incelemede sizlerle paylaşacaklarım bu kadardı. Bir başka içerikte daha tekrar buluşmak dileğiyle, sevgi ve oyun ile kalın!