Aksiyon Oyunları © 2024. Tüm hakları saklıdır.

Aksiyon oyunları

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Oyun Haberleri
  4. »
  5. STALKER 2 Belgeseli: Savaşın Geliştirme Sürecine Etkisi

STALKER 2 Belgeseli: Savaşın Geliştirme Sürecine Etkisi

Aksiyon Oyunları Aksiyon Oyunları - - 4 dk okuma süresi
7 0

STALKER 2 Belgeseli Yayınlandı: Savaş ve Geliştirme Süreci

STALKER 2 Belgeseli Yayınlandı: Savaş ve Geliştirme Süreci

GSC Game World ve Xbox, STALKER 2 belgeselini izleyicilere sundu. Ukraynalı oyun geliştirici şirketin geçmişine odaklanan belgesel, savaşın etkileriyle birlikte geliştirme sürecini derinlemesine ele alıyor. Yayınlanan video, Rusya’nın Ukrayna’yı işgali sürecinde GSC Game World’ün aldığı önlemler ve taşınma süreçlerine dair önemli bilgiler sunuyor. Belgeselin ismi ise tam anlamıyla “savaşın oyunu” ifadesini yansıtan “WAR GAME”, yani “Savaş Oyunu” olarak belirlendi. “İlk STALKER’ı yapan efsanelerin omuzlarında duruyoruz ve harika bir oyundan biraz daha azını yaparsak, bir daha affedilemeyiz.” – Maksym T. (GSC Game World)

STALKER 2 belgeseli, GSC Game World’ün tarihini ve bugüne kadar geçen geniş bir süreci gözler önüne seriyor. GSC Game World ve Xbox ortaklığıyla hazırlanan belgeselin yönetmenliğini Andrew Stephan üstleniyor. Stephan, daha önce “Power On: The Story of Xbox” adlı belgeselin de yönetmenliğini yapmıştı. Bu belgesel, STALKER 2’nin geliştirilme sürecini derinlemesine ele alırken, savaşın projeye olan etkilerini de gün yüzüne çıkarıyor. Çarpıcı detaylar arasında, STALKER’ın ilk oyununun aslında Aztek ve Maya temalı olması gerektiği düşüncesi yer alıyor; ancak geliştirici ekibin Çernobil seyahati sonrası tüm fikrin değiştiği ortaya çıkıyor.

GSC Game World’de baş yapımcı olarak görev alan Maria Grygorovych, Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinden kısa bir süre önce şirketin aldığı tedbirleri ayrıntılı bir şekilde paylaştı. “Önce insan” felsefesini benimseyen Ukraynalı geliştirici, savaş söylentileri dolaşmaya başladığında çalışanları için güvenli bir bölge arayışına girmiş. Maria Grygorovych, Ukrayna’nın batısındaki Uzhhorod’un NATO koridorunda bulunduğunu ve bu nedenle Rusya’nın füzelerine hedef olamayacağını düşündüklerini belirterek, acil bir durumda buraya hareket edilmesi üzerine gerekli tedbirlerin alındığını açıkladı.

Şirket, savaş söylentileri yayılmaya başladıktan sonra ana binanın önünde 7/24 çalışan bir otobüs hizmeti sağlamaya başladı. Acil bir durum oluşması halinde, çalışanların ve ailelerinin Ukrayna’nın en batısındaki şehirlerden biri olan Uzhhorod’a toplanıp gitmeleri planlandı. Rusya’nın tam boyutlu bir işgale başladığı dönemde, alınan aksiyonların bu yönde olduğu vurgulanıyor. GSC Game World’de çalışan 183 kişi, aileleriyle birlikte güvenli bölgeye taşınırken, 139 çalışan ise kalmayı ve savaşın bir parçası olmayı, ülkelerini korumayı tercih etti.

  • Daha Önce: Epic Games Store’un STALKER 2 iadeleri hakkındaki özel haberimizi okuyabilirsiniz.

GSC Game World’ün aldığı bu tedbirler sayesinde STALKER 2, bir bakıma kurtulmuş oldu. Ancak ekipten ve eski STALKER geliştiricilerinden savaşta hayatını kaybeden birçok insanın olduğu da acı bir gerçek. Umarız bu savaş en kısa zamanda sona erer ve insanlar, huzur ve barış içerisinde yaşadıkları bir Ukrayna’ya kavuşurlar.

Bu zorlu geliştirme sürecini geride bırakan S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, 20 Kasım 2024 tarihinde PC ve Xbox Series X|S platformları için piyasaya sürülecek. Aynı günden itibaren Xbox Game Pass kütüphanesine de eklenecek.

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir